Brf Lindöporten 2

Felanmälan

Felanmälan - Lindöporten 2

All felanmälan utanför lägenhetens dörr görs till styrelsen via telefon, mail eller personlig kontakt.

Felanmälan ovan avser fel på det som föreningen ansvarar för. I föreningens Stadgar § 35-43 under BOSTADSRÄTTSHAVARENS RÄTTIGHETER OCH SKYLDIGHETER, framgår vad som är medlemmens ansvar. Är du osäker vad som gäller, kontakta styrelsen.

Vid akut fel i sin egen lägenhet, som kräver omedelbar åtgärd, ring HSB Östra i Norrköping, jourtelefon 010-470 56 00 och välj därefter knappval 1.

Hissen

Felanmälan av hissen skall alltid göras till styrelsen. Hissleverantören, Schindler Hiss AB, har satt upp klisterlappar utanför och inne i hissen att man skall anmäla fel till detta telefonnummer, vilket alltså inte skall följas. Om hissen blir obrukbar och man sitter fast i hissen skall man givetvis använda larmknappen. Trycker man på larmknappen i 15 sekunder rings hissleverantörens jouravdelning upp där man får ange vad ärendet gäller.

closearrow-circle-o-downellipsis-vcrossmenu